Terapia ręki

Nie są to zajęcia na których tylko kreśli się szlaczki. Odbywają się na dużej sali do ćwiczeń ruchowych.

Pracując nad rączkami pamiętamy, że trudności z motoryką małą mają swoje podłoże w:

  • złym przystosowaniu posturalnym,
  • nieadekwatnym napięciu mięśniowym,
  • osłabionych mechanizmach równoważnych,
  • problemach z czuciem powierzchniowym,
  • problemach z percepcją wzrokową,
  • problemach z koordynacją wzrokowo-ruchową.

Pracując nad trudnościami manualnymi dziecka należy skupić się na funkcjonowaniu całego ciała, nie tylko dłoni czy ręki.

Dla kogo terapia ręki?

Dla dzieci, które:

  • nie lubią rysować,
  • mają kłopoty z cięciem, lepieniem, wiązaniem sznurowadeł, zapinaniem guzików,
  • mają problemy z samoobsługą,
  • unikają wręcz czynności manualnych,
  • kreślą niedokładne szlaczki, literki,
  • nieprawidłowo trzymają ołówek, ściskają go za lekko, lub za mocno.